Ella, theeplantages, back Packers en nog veel meer - Reisverslag uit Ella, Sri Lanka van Trudi - WaarBenJij.nu Ella, theeplantages, back Packers en nog veel meer - Reisverslag uit Ella, Sri Lanka van Trudi - WaarBenJij.nu

Ella, theeplantages, back Packers en nog veel meer

Blijf op de hoogte en volg Trudi

06 September 2016 | Sri Lanka, Ella

Inmiddels zijn we neergestreken in het Back Packers dorpje Ella. In tegenstelling tot alle andere plaatsen waar we verbleven stikt het hier van de blanken en dat is meteen te zien aan de menukaart ( en prijzen!) maar.... Na 3 weken rijst, noedels en linzen smaakt een keertje friet en echte koffie toch ook wel weer lekker. Ik heb me de laatste weken te goed gedaan aan het Sri lankese eten en het smaakte nog specialer als ik het net als zij zonder bestek met mijn rechterhand naar binnen werkte ( in Sri lanka is je linkerhand "onrein", daar veeg je je gat mee af!) Opnieuw zoveel prachtige locals gespot, langs de weg, op de theeplantages en in lokale winkeltjes of bij mensen thuis. Ze zijn allemaal zo ontzettend gastvrij en opnieuw vraag ik me af wie het meeste geniet: wij van de locals of de locals van ons? Met een treintje naar Bandarawela gegaan.... De conducteur liep alsof het de gewoonste zaak van de wereld was met een groot geweer door de trein en de kaartjes verkoper schrijft op zijn gemakkie elk verkochte treinkaartje met alle serie nummers op in een groot boek... Geen idee waar dat goed voor is! We kochten een 3e klas kaartje voor 15 Rupi (€0,10) en een treinmedewerker leid ons tijdens een ritje van een half uur trots rond in de overige coupe's van 1e klas, 2e klas en bagage wagon. Hij trekt zelfs zijdeuren open om ons te laten zien hoe je het mooiste ( spannendste) uitzicht hebt vanuit een rijdende trein!!! Een jonge moeder showt trots haar pasgeboren baby welke ter bescherming meteen versierd is met een stip en zwart getekende wenkbrauwen. Kindjes met prachtig kleren, soms armoedig maar meestal heel fleurig of met een keurig net school uniformpje. Op de theeplantages plukken vrouwen theeblaadjes in de brandende zon en als ik van hen een foto maak zijn ze blij en verwonderd als ik ze deze laat zien op mijn iPhone. Verder ontelbare bouwvallen gespot... Ik voel me verwend met een schoon bed, wc en water uit de kraan en dan nog maar te zwijgen over een fatsoenlijk dak boven mijn hoofd ( niet van losse golfplaten vastgelegd met stenen of zakje zand) en altijd voldoende te eten. De laatste keer dat ik hier mijn eten niet op kon heb ik het restant in een plastic zakje gedaan en buiten meteen aan een zwerfvrouwtje gegeven...

  • 06 September 2016 - 07:53

    Maria:

    Trudi, Wat een fantastische reis! Leuk om op deze manier met je mee te reizen.

  • 08 September 2016 - 21:25

    Lizet :

    Hee zusje, ik geniet van je verhalen. xx

  • 09 September 2016 - 19:20

    Toos:

    Hoi Trudi
    Mooi al je verhalen en bijzonder .Zo te lezen geniet je wel.
    Dus geniet er nog even van.
    Groetjes Harrie en Toos

  • 11 September 2016 - 00:03

    Helma:

    Wooah Truuske een beetje uit een rijdende trein gaan hangen.
    tis enorm genieten volgens mij.
    Veel plezier in de komende laatste dagen.
    groeten van Helma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Ella

Trudi

reislustige creatieveling op zoek naar inspiratie

Actief sinds 09 Aug. 2016
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 7945

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2016 - 14 September 2016

Tour De Sri Lanka

Landen bezocht: