Dhambulla cave temple - Reisverslag uit Inamaluwa, Sri Lanka van Trudi - WaarBenJij.nu Dhambulla cave temple - Reisverslag uit Inamaluwa, Sri Lanka van Trudi - WaarBenJij.nu

Dhambulla cave temple

Blijf op de hoogte en volg Trudi

22 Augustus 2016 | Sri Lanka, Inamaluwa

Vandaag op een aftands kinderfietsje met slappe banden 15 km gefietst naar Dhambulla cave temple...na de eerste "godver" in gedachten al snel overgegaan in "och het rijd...." Over de hoofdweg links fietsend was het goed opletten... Opnieuw een getoeter en geslinger maar aangezien het gemotoriseerd verkeerd soms niet veel harder reed dan ik ging het in en uit elkaar "ritsen" op een bijzonder relaxte manier..... Langzaam maar zeker kreeg ik het vertrouwen dat ik niet omver zou worden gereden door vrachtwagen, bus, tuktuk of brommer... Nee, hier is echt de weg van iedereen, geen agressief rijgedrag maar wel steeds zwaaiende lachende Sri lankezen die roepen: "hello, how are you".... Na 15 km fietsen hadden we nog een hele klim te voet voor de boeg, de tempel is tenslotte boven op een berg uit een rotswand gekapt. Prachtige Boeddha beelden, muur - en plafond schilderingen in deze tempel grotten.....het was weer behoorlijk zweten vandaag maar ook daar begin ik aan te wennen...binnen no time gebruik ik alles wat absorbeert om het zweet uit mijn ogen te houden en hang ik constant aan mijn water fles... Zelfs in het meest krakkemikkige winkeltje kopen we flessen water en mijn dagelijkse "shotje" coca cola om ongewenste bacteriën in mijn maag-darm kanaal direct te vernietigen. Onderweg ff eten bij een Sri lankeze "Mc Drive"...alles vers uit eigen tuin. Voor de terugweg wordt door Ivar , onze reisleider een off the road pad gezocht die langs een rivier loopt... Lang leve Google maps en nou maar hopen dat zijn accu het vol houd zodat we ons hotel terug vinden. Een prachtige rit terug, mooie natuur en locals die in het water plonsen of de was doen op een steen.... Pffff, ff doorfietsen denk ik dan, zeiknat van het zweet verlang ik zoooo naar een verfrissende douche.

  • 22 Augustus 2016 - 21:25

    Jozefien:

    Leuk om te lezen Trudi,

    Gr Jozefien

  • 23 Augustus 2016 - 16:08

    Marjan:

    Geweldig om te lezen hoe je het maakt ook zeker betreft het fietsen. Dat is een belevenis op zich lijkt me. Maar o wat heerlijk dan die infrastructuur hier in NL en vooral de fietspaden.... ; - ))
    Aju Marjan en fam. -x-


  • 25 Augustus 2016 - 21:02

    Helma:

    Heey Trudi,
    Ik hoop dat je elke avond wel een slaapplaats met douche "geboekt" hebt.
    Want je was er vast niet op voorzien dat je ook nog de Tour De France moest fietsen.
    knuff Helma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Inamaluwa

Trudi

reislustige creatieveling op zoek naar inspiratie

Actief sinds 09 Aug. 2016
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 7922

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2016 - 14 September 2016

Tour De Sri Lanka

Landen bezocht: