Indrukwekkende eerste dag in Negombo - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Trudi - WaarBenJij.nu Indrukwekkende eerste dag in Negombo - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Trudi - WaarBenJij.nu

Indrukwekkende eerste dag in Negombo

Blijf op de hoogte en volg Trudi

20 Augustus 2016 | Sri Lanka, Negombo

Na ruim 12 uur vliegen komen we in de vroege ochtend van 20 aug aan bij ons eerste logeeradres in Negombo. Na een kort powernapje onder de klamboe genieten we van een lokaal ontbijt waarvan ik bijna geen enkel ingrediënt herken... Maar het was lekker! Daarna op ontdekkingstocht met Rena , die me als ervaren wereldreiziger wegwijs maakt tussen tuktuk, open riool, vriendelijke mensen en bijzonder eten.... Blijken wij een attractie te zijn voor de lokale bevolking en zijn ze super blij met een selfie met ons. Ze krijgen een snoepje wat 0,5 eurocent kost... Glunderende ogen zijn fantastisch. Geld gewisseld in een soort souvenier winkeltje wat gerund word door alle leden van dat gezin...100 euro is 16.000 Rupi...een kg heerlijke bananen kostte 70 euro cent... Ik kijk mijn ogen uit... Zweet me kapot en drink de hele dag door water. Om wat extra zout binnen te krijgen bij een lokaal winkeltje eigengemaakte zoutjes gekocht.... Zelfs de verpakking maken ze zelf van een beschreven blaadje uit een schrift

• 20 Augustus 2016 - 20:55

Wilma:

Ik zat al te denken waar zou ze nu zijn. Mooi verslag, indrukwekkend. En leuk die foto,s heb ik enig idee waar je bent en in welke omgeving. Veel plezier op je volgende trektocht. Doeiiii xxx

• 20 Augustus 2016 - 22:11

Jan Wijten:

Heerlijk jou eerste foto's en verslagje te lezen Trudi. Kijk uit voor Olifanten die van rechts komen hè. Die hebben ook in Sri Lanka voorrang :-)

• 23 Augustus 2016 - 09:45

Anja:

Heey Truuske,
    Inderdaad: geweldig om zo "mee te mogen reizen met jou"!!
    Wat zal jij goed slapen na zoveel indrukken.
    En das t begin nog maar.
    XX Anja

• 25 Augustus 2016 - 20:54

Helma:

Heey Trudi,
    Wat leuk,
    is het water ook een beetje zo lekker als hier in Nederland?
    Voor de temperatuur kon je net zo goed hier blijven, wij zweten ons peentjes.
    Maar voor de belevenissen zou ik zeker daar blijven.
    Knuff Helma