Pollonnaruwa - Reisverslag uit Polonnaruwa, Sri Lanka van Trudi - WaarBenJij.nu Pollonnaruwa - Reisverslag uit Polonnaruwa, Sri Lanka van Trudi - WaarBenJij.nu

Pollonnaruwa

Blijf op de hoogte en volg Trudi

30 Augustus 2016 | Sri Lanka, Polonnaruwa

We zijn weer verder gereisd naar Pollonnaruwa. Het wordt hier al wat heuvelachtig en we passeren diverse meren. Daar zou ik graag een verfrissende duik in willen nemen. We zien dat echter niemand doen. Langs de weg zien we borden staan van overstekend wild: olifanten en krokodillen... Zou er daarom niemand in dat meer zwemmen? We komen aan bij onze volgende slaapplaats, een guesthouse bij mensen thuis. Het ziet er uit als een inheems barbiehuis met al dat roze. Heel gezellig en de eigenaar is super vriendelijk en behulpzaam. Een badkamertje met 4 sproeiers en als de stroom uitvalt een paar kaarsjes ...En natuurlijk voor de ramen overal tralies zodat we geen apen in ons bed vinden! Een Gekko houd 's nachts onze slaapkamer insectenvrij. We eten in het restaurantje van zijn broer en een andere broer neemt ons mee op safari in zijn jeep:Kandulla National Park. We gaan op dag 1 toch nog ff zwemmen, locals zitten daar ook in het water dus het is veilig?! Stiekum kijk ik toch of ik nergens 2 krokodillenoogjes boven het water zie steken... De safari op dag 2 in het national park was leuk... Hoewel veel dieren zich bijna onzichtbaar hielden tussen het groen van de jungle waren de olifanten in hele kuddes goed te zien toen ze zich langzaam richting water verplaatsten. Op de terugweg reden we over een zandpad langs de jungle dorpjes. Overal waren mensen zich aan het wassen in de rivier, steeds met hun kleren (sarong) aan...ook de was werd ondertussen gedaan op een steen aan de oever. Vele primitieve bruggetjes verbonden de huisjes met de "main road" (lees: zandpad dat evenwijdig liep met de rivier) dag 3 staat in het teken van een bezoek aan een park met boeddhistische en Hindoestaanse archeologische vondsten. Interessant om te bekijken en in een mini Hindoe tempeltje een ceremonie bij gewoond. Kreeg meteen een rode stip op mijn voorhoofd maar doordat ook nu weer het zweet van mijn hoofd gutst wordt de stip al gauw een streep! Ook weer aapjes gekeken... Blijft leuk! De laatste dag in pollonaruwa een lekkere ayurvedische massage geboekt... Het salonnetje was getimmerd in een hoekje van een woonhuis annex kapperszaakje. Wandjes waren van een houten frame waarop wit karton was vast getimmerd, gordijntje voor de privacy en klaar...heel primitief maar de masseuse was vriendelijk en bekwaam. Ondanks de herrie van verkeer, familieleden achter het gordijn e.d kon ik heerlijk ontspannen. Morgen vertrekken we weer met een busje richting Kandy.

• 31 Augustus 2016 - 12:11

Marjan:

Heey avonturierster ,
    Leuke verhalen en foto's, leuk om je zo te volgen en te lezen en te zien hoe je je prima vermaakt.
    Je hebt al weer heel wat dieren gezien groot en klein, valt hier straks misschien weer tegen. Maar ach een fluitend vogeltje, kruipende mieren en een mooi vlindertje is toch ook best mooi. En vooral jullie Puk daar kan geen "bisje" tegen op ; - ))
    Geniet ze nog en tot de volgende....

• 01 September 2016 - 07:43

Maria:

Ha Trudi, Wat een fantastische ervaringen, kleuren, geuren en kennismakingen.

• 01 September 2016 - 21:20

Helma:

Heey Trudi,
    Ooo zo'n ayurvedische masage............
    Heerlijk.
    Heb ik ook ooit mogen ervaren.
    Is SUPER ontspannend.
    Ik had er de dagen erna wel heel veel spierpijn van.
    Ik hoop voor jou dat dat mee valt.